Projekt Mały Miś w świecie wielkiej literatury

mały miś w świecie wielkiej literatury

W roku szkolnym 2022/2023 ruszyła 5 już edycja Projektu Mały Miś w świecie wielkiej literatury. Jest to projekt edukacyjny mający na celu rozwijanie czytelnictwa w ścisłej współpracy z przedszkolami, szkołami, żłobkami, placówkami specjalnymi, bibliotekami szkolnymi oraz publicznymi. Autorką programu jest Aneta Konefał która jednocześnie jest dyrektorem Publicznego Przedszkola nr 1 w Kolbuszowej. Projekt edukacyjny Mały Miś nie jest wyłącznie skierowany do kadry pedagogicznej czy pracowników bibliotek i świetlic. Forma i realizacja projektu angażuje również rodziców do głośnego czytania dzieciom, uświadomi im role czytelnictwa w rozwoju ich pociech. Rozwija twórczość i kreatywność dzieci, wprowadza dzieci do świata literatury i kształtuje umiejętność słuchania tekstu czytanego.

Moduł

Jakie sa moduły w Małym Misiu w świecie wielkiej literatury? Cały Projekt jest podzielony na 4 modułów, przewodnikiem po nich jest tytułowy Mały Miś. Każdy moduł różni się od siebie oraz ma inna formę. Mały Miś w świecie wielkiej literatury moduł 1 to „Czytamy razem z Małym Misiem”, kolejny jest nowością w tej edycji nosi tytuł „Emocje w życiu codziennym” i jest skierowany do nauczycieli. Moduł 3 to „Pamiętnik naszej grupy” i ostatni moduł 4 zatytułowany jest „Zmisiowane zajęcia”. Każdy moduł jest inny, ale wszystkie mają na celu to samo – wzbudzić w dziecku ciekawość i chęć do sięgnięcia po książkę.

Karty pracy

Co można powiedzieć o kartach pracy w Małym Misiu w świecie wielkiej literatury?Dla osób i placówek które przystąpią do danego modułu lub całości Projektu Małego Misia w świecie wielkiej literatury przewidziane są karty pracy i materiały dodatkowe niezbędne do realizacji wybranego modułu. Są one do pobrania ze strony projektu po zgłoszeniu się do danego modułu. Znajdziemy w nich wskazówki oraz konkretne zadania do wykonania podczas zajęć.

Projekt realizowany jest od września do maja. Na stronie internetowej możemy śledzić harmonogram projektu i dokładny czas realizacji poszczególnych modułów. Po zrealizowaniu przez daną placówke odpowiedniej ilości modułów w tym modułu dla nauczycieli „Emocje w życiu codziennym” placówka otrzymuje „Certyfikat wzorowej placówki”.

 

Skomentuj ten wpis

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *