Zabawy w przedszkolu w czasach zarazy

Obawy nauczycieli wychowania przedszkolnego są ogromne i nie dziwię się, bo sama się boję. Jednak w tym całym chaosie należy zachować bezpieczeństwo, ale i zdrowy rozsądek. Niestety wielu dyrektorów podejmuje irracjonalne decyzje i sale są całkowicie opustoszałe. Rozumiem, że to kwestia obaw, ale następuje nadinterpretacja zaleceń GIS i zapominamy o dzieciach. 

Przytoczę kilka najważniejszych zaleceń GIS odnośnie przestrzeni i organizacji czasu dla dzieci:

Minimalna przestrzeń do wypoczynku, zabawy i zajęć dla dzieci w sali nie może być mniejsza niż 4 m2 na 1 dziecko i każdego opiekuna*.

W sali, w której przebywa grupa należy usunąć przedmioty i sprzęty, których nie można skutecznie uprać lub dezynfekować (np. pluszowe zabawki). Jeżeli do zajęć wykorzystywane są przybory sportowe (piłki, skakanki, obręcze itp.) należy je dokładnie czyścić lub dezynfekować.
Dziecko nie powinno zabierać ze sobą do placówki i z placówki niepotrzebnych przedmiotów lub zabawek.

Zaleca się korzystanie przez dzieci z pobytu na świeżym powietrzu na terenie podmiotu, przy zachowaniu możliwie maksymalnej odległości, zmianowości grup.

Sprzęt na placu zabaw lub boisku powinien być regularnie czyszczony z użyciem detergentu lub dezynfekowany, jeśli nie ma takiej możliwości należy zabezpieczyć go przed używaniem.

Nie należy organizować żadnych wyjść poza teren podmiotu (np. spacer do parku).



Zebrałam pomysły na spędzenie czasu z grupą przedszkolną, w dobie koronawirusa. To propozycje z myślą o dzieciach i z zachowaniem zaleceń GIS. 

W SALI 

  1. Zabawy (bez)dywanowe - śmiało można wykorzystać zabawy typu "Malarz", "Jeż", "Czarownice", które nie wymagają bezpośredniego kontaktu. Spośród zabaw część Iczęść II
  2. Zabawy w kodowanie i programowanie (można wykleić matę na podłodze przy użyciu taśmy malarskiej) klik
  3. Zabawy taneczne, naśladowcze
  4. Zabawy muzyczne (w tym i inspirowane metodą Orffa, Strauss itd.)
  5. Zabawy paluszkowe 
  6. Zabawy parateatralne
  7. Harcerskie pląsy 
  8. Tory przeszkód  
  9. Wyścigi 
  10. Opowieści ruchowe 
  11. Wykorzystywanie dziecięcej literatury
  12. Ćwiczenia doskonalące słuch fonematyczny 
  13. Doświadczenia i eksperymenty (np. samopompujące się balonytańcząca kukurydzaocean w butelce)
  14. Dziecięca twórczość z użyciem kredek, pasteli, farb, papieru (nie pozbawiajcie dzieci kredek!)
  15. Malowanie i rysowanie na arkuszach wielkoformatowych (szary papier, brystol), 
  16. Malowanie na folii spożywczej 
  17. Malowanie rozcieńczoną farbą lub barwnikami spożywczymi na mleku
  18. Tworzenie ekozabawek z kartonów
  19. Projektowanie gier 
  20. Projektowanie makiet  

NA PODWÓRKU 
  1. Zabawy ruchowe np. Raz, dwa, trzy Baba Jaga patrzy 
  2. Poszukiwanie darów natury 
  3. Układanie mandali 
  4. Rysowanie kredą 
  5. Gra w klasy
  6. Tor przeszkód 
  7. Wyścigi 
  8. Obserwacje przyrodnicze

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Copyright © 2016 pedagogpisze.pl , Blogger