Kodowanie z przedszkolakiem


Przygotuj obręcze i rozpocznij dobrą zabawę doskonalącą orientację w przestrzeni, która jest zabawą matematyczną z elementami kodowania.

Dziecko porusza się pod dyktando nauczyciela lub innego dziecka:

➡ do przodu,
➡ do tyłu,
➡ w lewo,
➡ w prawo
Tylko tyle? Aż tyle. 

Zabawa może odbywać się w parach i wówczas za dzieckiem podąża rówieśnik, który kontroluje czy kolega porusza się zgodnie z poleceniem. Prosta zabawa, którą można modyfikować i utrudniać na różne sposoby. Moja grupa uwielbia połączenie kodowania z muzyką. Zamiast poleceń do przodu, do tyłu, w lewo, w prawo wykorzystujemy instrumenty i tak np. w prawo dzieci poruszają się na dźwięk grzechotki, w lewo na dźwięk trójkąta, do przodu na dźwięk bębenka i do tyłu na dźwięk talerza perkusyjnego. Zamiast instrumentów mogą to być kolorowe kartki, strzałki. Rozwijamy orientację przestrzenną, koordynację ruchową, w zależności od wariantu zabawy percepcję wzrokową/słuchową, dużą motorykę. Matematykę trzeba poznawać wielozmysłowo, a nauka będzie przynosiła lepsze efekty. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 pedagogpisze.pl , Blogger