Łagodna dyscyplina


Naklejki, kolorowe pieczątki, zbieranie punktów czy też serduszek, to elementy charakterystyczne dla motywacji zewnętrznej. Wciąż obecnej w domach, przedszkolach, szkołach. Na szczęście coraz więcej osób poszukuje rozwiązań, które wspierają naturalne potrzeby wynikające z rozwoju dziecka i nie są one oparte na szantażu czy też wywyższaniu się osoby dorosłej. Taka właśnie jest łagodna dyscyplina i w książce o tym samym tytule Wydawnictwa Laurum, rodzice oraz osoby mające styczność z dziećmi i młodzieżą w prostych, lecz bardzo ważnych słowach, bez zbędnego moralizatorstwa znajdą wskazówki do odpowiedniego działania i wspierania dzieci poprzez łagodną dyscyplinę.

Sarah Ockwell-Smith w książce pt. „Łagodna dyscyplina. Jak wychować samodzielne, empatyczne i szczęśliwe dzieci” opisuje metodę opartą o szacunek, empatię, ale i wyznaczanie odpowiednich granic, a wszystko bez kar i nagród. To swojego rodzaju kompendium wiedzy, które pozbawione jest wychowawczych mitów i ukazane są rodzicom alternatywne rozwiązania, które stanowią złoty środek, a wszystko w oparciu o wiedzę naukową, w tym z zakresu psychologii. 

Wśród poruszanych w książce tematów znajdziemy propozycje rozwiązań na:
płacz i dąsanie,
agresywne i destrukcyjne zachowania,
odmawianie posłuszeństwa,
pyskowanie,
rywalizację,
kłamstwa,
przeklinanie,
niską samoocenę i brak pewności siebie.

„Przez całe życie spełniamy oczekiwania innych, bez względu na to, czy się z nimi zgadzamy, a żadne oczekiwania nie oddziałują na nas tak mocno, jak te narzucone przez naszych rodziców”. 

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Copyright © 2016 pedagogpisze.pl , Blogger